Vega EVX:n tekniset tiedot:
- Täyssähköauto
- 2 moottoria
- Neliveto
- Kokonaisteho 300 kW (402 hv)
- 0-98 km/h kiihtyvyys 4 sekuntia
- Toimintasäde 240 kilometriä
Sri Lanka ei tule 20 miljoonan asukkaan saarivaltiona ensimmäisenä mieleen puhuttaessa täyssähköisistä superautoista, joten Vega EVX on mielenkiintoinen autouutuus siitä huolimatta, ettei se alustavilla teknisillä tiedoillaan paini samassa sarjassa Rimacin ja Pininfarinan kaltaisten yhtiöiden supersähköautojen kanssa.
BBC raportoi Vega-superautosta ensimmäisen kerran vuonna 2015, jolloin yhtiön tavoitteena oli valmistaa 900 hevosvoimainen vauhtihirmu, jonka menoa siivittää teknologista huipputasoa oleva käyttöjärjestelmä. Insinööriosaaminen Vegan tiimissä keskittyy Beshan Kulapala -nimisen miehen ympärille, jolla on tohtorintutkinto sähkötekniikasta sekä osaamista ja työkokemusta ohjelmistokehityksen puolelta.

Kulapalan lisäksi Vega EVX -projektissa on työskennellyt noin 50 henkilöä, joista useimmat ovat olleet alkuvaiheessa vastavalmistuneita korkeakouluopiskelijoita. Varsinaista autoalan osaamista tiimissä on ollut siis varsin rajoitetusti, ja projektin edetessä työ on opettanut tekijäänsä. Kulapalan ympärille rakennetun tiimin siivitti vauhtiin 500 000 dollarin investointi CodeGen-nimisen teknologiayrityksen johtajalta.
Vegan tämänhetkisenä tavoitteena on työstää EVX-superauto tuotantokelpoiseen vaiheeseen
Vegan tämänhetkisenä tavoitteena on työstää EVX-superauto tuotantokelpoiseen vaiheeseen. Sri Lankan ekonominen tilanne huomioiden valmistuvat autot ovat suurella todennäköisyydellä vientituotteita. Saavutus on siitä huolimatta hieno maalle, joka on aikaisemmin tunnettu lähinnä teestä ja turismistaan. Projekti on myös mielekäs muistutus siitä, ettei Kalifornian Piilaakso ole näinä päivinä ainut paikka, mistä uudet autoyhtiöt kykenevät ponnistamaan maailmalle. Toisaalta ainakin Euroopassa peli on kovempaa, mistä kertoo muun muassa Dysonin sähköautoprojektin päättyminen viime vuonna.