Teslaa ei voi enää suoranaisesti verrata muihin autovalmistajiin, sillä se on kasvanut pelkkää autoyhtiötä isommaksi energia-alan toimijaksi. Teslan muut liiketoimet jäävät kuitenkin niin pahasti sen valmistamien sähköautojen varjoon, että suurelle yleisölle Tesla on edelleen ensimmäinen kunnon täyssähköautoyhtiö.
Syksymmällä taas uutisoitiin siitä, kuinka Teslan lyhyeksi myyjät tekivät 1,5 miljardin dollarin tappiot yhdessä päivässä
Teslan vertaaminen muihin autojätteihin ei toisaalta ole täysin harhaanjohtavaa, sillä valtaosa yhtiön tuloista tulee edelleen autojen myynnistä. Mielessä kannattaa tietenkin pitää se fakta, että Teslan osakkeen elämänkaari on ollut vähintään tapahtumarikas, ellei jopa dramaattisen riehakas. On ollut aikoja, jolloin lyhyeksi myyjät ovat juhlineet Teslan vaikeuksilla (kuten pullonkauloilla Tesla Model 3:n tuotannon skaalaamisessa). Syksymmällä taas uutisoitiin siitä, kuinka Teslan lyhyeksi myyjät tekivät 1,5 miljardin dollarin tappiot yhdessä päivässä.
Teslan kurssi (TSLA) vaikuttanee saaneen tuulta purjeisiin Elon Muskin paljastuksesta, minkä mukaan neljäs gigatehdas rakennetaan Saksan Berliiniin. Musk perusteli päätöstä muun muassa saksalaisen insinööriosaamisen huippulaadulla, eikä siitäkään ole haittaa, että Saksa lukeutuu taidemaiden kärkeen. Jatkossa Teslan design-toimintaakin tulee siirtymään kyseiseen maahan.
Tesla takoi myös yllättävän hyvät lukemat vuoden kolmannelle neljännekselle, mikä varmuudella näkyy nykyisessä osakekurssissa. Teslan tulevaisuus näyttää samalla erinomaiselta, sillä heti kun yhtiön Kiinan tehdas alkaa puskea autoja ulos linjalta, uusien täyssähköautojen rahtaus eri puolille maailmaa helpottuu ja muuttuu kustannustehokkaammaksi.
luvun kuultuaan Teslan toimitusjohtaja Elon Musk vitsaili, että lukemasta puuttui yksi nolla perästä
Daimlerista uskaltaa sanoa vähintään sen verran, ettei se tule investointien puolesta tyytymään yhtään sen vähempään kuin kilpakumppani Tesla. Saksalainen autojätti ilmoitti vuonna 2017 käyttävänsä 11 miljardia dollaria 10 uuteen sähkömalliin vuoteen 2022 mennessä. Tosin sen luvun kuultuaan Teslan toimitusjohtaja Elon Musk vitsaili, että lukemasta puuttui yksi nolla perästä. Muskin humoristinen asenne kertoo kaiken siitä, miten vahvaksi hän näkee Teslan etumatkan muihin autojätteihin verrattuna sähköautojen kentällä.