Asparkin toimitusjohtajan Masanori Yoshidan mukaan superauton tekeminen tarjoili yhtiölle kunnon haasteen, eikä maaliin olisi päästy ilman 14 vuoden kokemusta autoalalta yhdistettynä oikeisiin yhteistyökumppaneihin. Vaikka kyseessä on japanilainen luomus, se tullaan rakentamaan Italiassa. Tuotannosta on vastuussa Manifattura Automobili Torino, joka on yhtiönä erikoistunut korkean suorituskyvyn ajoneuvoihin.
Konseptissa oli neljä moottoria, mitkä vauhdittivat japanilaisen “Pöllön” nollasta sataan alle 2 sekunnissa
Konseptiautona Aspark Owl painoi vähäiset 860 kg, mikä lukema on täyssähköautojen kentällä vähintään erikoinen. Konseptissa oli neljä moottoria, mitkä vauhdittivat japanilaisen “Pöllön” nollasta sataan alle 2 sekunnissa. Tuotantoauton suhteen paino on noussut 1900 kilogrammaan, vaikkei se lisä tunnu näkyvän ulkonäön puolesta missään. Raskasta teknologiaa edustaa etenkin 64 kWh:n litiumioniakusto.
Kertalatauksella toimintasäteeksi luvataan jopa 450 kilometriä. Tämä lienee käytännössä harvojen saavuttama lukema siihen nähden, minkälaista kyytiä superautoille useimmiten annetaan. Toisaalta lukema on joka tapauksessa ruhtinaallinen samasta syystä, eli tuskin kukaan tekee tällaisesta ajoneuvosta arkiautoaan.
Pöllön sähköjärjestelmä toimii 800 voltin jännitteellä, minkä puolesta auto nousee samaan kerhoon Porsche Taycanin ja Aston Martin Rapide E:n kanssa
Pöllön sähköjärjestelmä toimii 800 voltin jännitteellä, minkä puolesta auto nousee samaan kerhoon Porsche Taycanin ja Aston Martin Rapide E:n kanssa. Akkujen lataaminen tulee olemaan siis teholatauksessa vikkelää. Aspark Owl on myös edelleen käsittämättömän nopea superauto. 0-100 km/h kiihtyvyys on edelleen alle 2 sekuntia, mikä on mahdollista yhteistehoilla 1507 kW (2021 hp) ja 2000 Nm. Auton ilmoitetaan saavuttavan myös 400 km/h huippunopeuden, mikä lukema nostaa sen samaan sarjaan Bugattin sekä Koenigseggin superautojen kanssa.
Auton hinnaksi on ilmoitettu 2,9 miljoonaa euroa, ja sitä tullaan valmistamaan yhteensä 50 kappaletta.