Maaginen miljoonan kilometrin rajapyykki rikkoutui marraskuun 28. päivä, ja hetki dokumentoitiin Guinnessin maailmanennätyksenä. Lievä pettymys on siinä, että takavetoisessa autossa on peräti neljäs moottori käytössä. Toisaalta niistä viimeisellä on ajettu ruhtinaalliset 680 000 tuhatta kilometriä, mikä antaa ymmärtää, että Tesla on kyennyt parantamaan vauhtiaan teknologiansa luotettavuudessa.
Akustoja sama Tesla Model S P85+ on käynyt läpi peräti kolme, joista pitkäikäisimmällä on ajettu puoli miljoonaa kilometriä
Akustoja sama Tesla Model S P85+ on käynyt läpi peräti kolme, joista pitkäikäisimmällä on ajettu puoli miljoonaa kilometriä. Ruhtinaallinen lukema sekin. Gemmingen ohjeistaa muita sähköautoilijoita lataamaan autonsa mahdollisimman usein rauhallisempaan tahtiin ja hyödyntämään teholatausta vain harvakseltaan. Tällä tavoin hidastetaan merkittävästi akuston väsymistä, tai toisin sanoen maksimaalisen toimintasäteen rapautumista.
Suurien kilometrien Tesloja voi seurata ainakin Tesla High Mileage Leaderbord -verkkosivulta, missä toisella sijalla on suomalainen Ari Nyyssönen. Vantaalainen taksiyrittäjä on Gemmingenin tavoin edelleen tyytyväinen täyssähköiseen menopeliinsä. Tesla High Mileage Leaderbordilta löytyy myös Model X ja Model 3 -malleja, sekä yksittäinen Tesla Roadster, jolla on ajettu yli puoli miljoonaa kilometriä.