Tilastojen valossa (Suomen ja Ruotsin osalta marraskuun myyntimäärät, Norjan osalta lokakuun myyntimäärät) suosituimpien BEV- ja PHEV -mallien välinen kilpailu on ollut loppuvuodesta tiukinta Norjassa ja seuraavaksi tiukinta Suomessa. Ruotsissa Volkswagen Passat GTE sekä Mitsubishi Outlander PHEV olivat selkeä kärkikaksikko muihin autoihin verrattuna.
Ruotsin tavoin Volkswagen Passat GTE oli myös Suomessa suosituin hybridi
Ruotsin tavoin Volkswagen Passat GTE oli myös Suomessa suosituin hybridi. Muista pohjoismaista poiketen Suomessa Volkswagen ja Volvo hallitsivat kärkikolmikkoa. Jälkimmäisen autovalmistajan malleista Volvo XC60 T8 menestyi hyvin kolminumeroisella myyntivolyymillä. Ensimmäinen täyssähköauto löytyi Suomessa sijalta 10. (Hyundai Kona EV). Täyssähköautot menestyvät muualla Skandinaviassa paremmin siinä näkökulmasta, että Ruotsissa Nissan Leaf löytyi jo kolmannelta sijalta samalla kun Norjassa täyssähköautot dominoivat kahden kärkeä (myydyimpänä autona Audi e-tron, toiseksi myydyimpänä hieman yllättäen Volkswagen e-Golf).

Täyssähköautojen hitaampi menestyminen Suomessa näkyy myös siinä, että kotimaassa kahdenkymmenen suosituimman BEV- ja PHEV -auton listalle nousi vain viisi puhdasta sähköautoa. Ruotsissa listalle nousi kahdeksan täyssähköautoa ja Norjassa hulppeat kolmetoista.
Kenties mielenkiintoisinta oli nähdä se, ettei täyssähköautojen kuningas Tesla ollut pohjoismaissa kärjen tuntumassa yhdelläkään mallillaan. Norjassa Tesla Model 3 löytyi sijalta 11, Ruotsissa Tesla Model S sijalta 13 ja Suomessa Model S sijalta 15. Yhdysvalloissa suurta suosiota nauttiva Tesla Model 3 nousi sentään Norjassa ja Ruotsissa kolminumeroiseen myyntimäärään. Suomessa määrä jäi alle viiteen.
