Alkuperäinen Jaguar E-Type on vuosimallia 1961, ja sitä on tituleerattu enemmän kuin kerran maailman kauneimmaksi urheiluautoksi. Ei ole siis ihme, että auton muuttuminen tuotantokelpoiseksi täyssähköautoksi oli iso uutinen vuoden 2018 alkupuolella, minkä lisäksi se sai valtavan määrän myönteistä huomiota toimiessaan kuninkaallisen parin hääautona myöhemmin samana vuonna.
Jaguar raportoi aiemmin, että E-Typen konversioon käytettäisiin monia komponentteja Jaguar I-Pace -täyssähköautosta, joten projekti kuulosti enemmän kuin mahdolliselta. Jaguar mahdollisti myös E-Type Zeron ennakkovarauksen sekä lupaili ensimmäisiä asiakastoimituksia vuodelle 2020.
Nyt autoyhtiö on kuitenkin ilmoittanut keskeyttävänsä E-Type Zeron kehitystyön tuotantokelpoiseksi. Tiedon vastaanottivat ensimmäisenä Jaguar E-Typen hankinnasta kiinnostuneet potentiaaliset asiakkaat. Jaguar Land Rover Classic -yrityksen johtaja Paul Hegarty lähestyi heitä kirjeitse, jossa pahoiteltiin Zeron kehitystyön keskeytymisestä ja kuvailtiin päätöstä vaikeaksi.
Hegarty ei sulkenut täydellisesti pois mahdollisuutta, että Jaguar palaisi projektin äärelle tulevaisuudessa, mutta kuulosti kuitenkin siltä, ettei se tulisi ainakaan tapahtumaan lähitulevaisuudessa
Hegarty ei sulkenut täydellisesti pois mahdollisuutta, että Jaguar palaisi projektin äärelle tulevaisuudessa, mutta kuulosti kuitenkin siltä, ettei se tulisi ainakaan tapahtumaan lähitulevaisuudessa. Hän ei myöskään ilmoittanut tarkemmin, mistä syystä Jaguar E-Type Zeron tuotantovalmistelu keskeytyi.
Täyssähköisessä E-Type Zerossa olisi ollut 220 kW:n (295 hv:n) voimalinja, ja se olisi liikahtanut nollasta sataan alle 6 sekunnissa. Auton 40 kWh:n akusto olisi riittänyt noin 270 kilometrin toimintasäteeseen. Niillä lukemilla auto olisi ollut varmuudella yhdistelmä nostalgiaa ja nykypäivän urheilullisuutta.