GMA (Gordon Murray Automotive) on brittiläinen yritys, jonka ensimmäisestä tuotantoon tarkoitetusta autosta löytyy tuuletin, jolla tavoitellaan sellaista maaefektiä, millaista ei olla tieliikennekäyttöön hyväksytyssä autossa ennen nähty. GMA on brändännyt tulevan superautonsa ”viimeiseksi suureksi analogiseksi” autoksi. Toteamuksessa on rajanvedon henki, (vanhan) analogisen ollen (modernin) digitaalisen vastakohta, ja mieleen tulee luonnollisesti ensimmäisenä se siirtymävaihe, minkä kourissa autoteollisuus tällä hetkellä on (lue: yksikään autoyhtiö ei selviä hengissä ilman sähköistymistä).
GMA T50 -superauton tuuletin tulee olemaan noin 40 senttimetriä halkaisijaltaan, eli kyseessä on ilmanohjauskanava, mikä tuskin keneltäkään auton perää vilkaisevaltakaan jää huomaamatta
Toinen tulkinta voisi olla siinä, että analogisella viitataan vanhan kunnon mekaaniseen suoritukseen sen sijaan, että auton myyntivaltti on sen eri toimintoja ja laitteistoja säätelevässä tekoälyn täyteisessä tietokoneohjelmassa. GMA T50:n tuulettimesta todetaankin, että sen inspiraationa on menneisyydestä tunnettu Brabham BT46B -tuuletinauto. GMA T50 -superauton tuuletin tulee olemaan noin 40 senttimetriä halkaisijaltaan, eli kyseessä on ilmanohjauskanava, mikä tuskin keneltäkään auton perää vilkaisevaltakaan jää huomaamatta.
Tuulettimeen ohjataan ilmavirtaa sekä ala- että yläkautta, ja pitovoimaa systeemin luvataan tuottavan siinä määrin, ettei superautossa tarvita perinteisiä siipiä tai spoilereita. Tehoa kuljettajalla on käytössä noin 485 kW:n (650 hv:n) verran, ja kevythybridisysteemi kykenee kasvattamaan hetkittäisen huipputehon 520 kW:n (700 hv:n) tasolle. 2106 kg:n auto on superautoksi kevyt, eikä auton sisällä tarvitse huolestua monimutkaisesta käyttöjärjestelmästä: kosketusnäyttöjä ei autosta tule löytymään yhtä ainuttakaan.
kevythybridisysteemi kykenee kasvattamaan hetkittäisen huipputehon 520 kW:n (700 hv:n) tasolle
T50 julkistetaan kokonaisuudessaan ensivuoden toukokuussa, ja ensimmäiset asiakastoimitukset on luvattu tapahtuvaksi alkuvuodelle 2022. 2,5 miljoonan dollarin (nykykurssilla noin 2,24 miljoonaa euroa) superautosta valmistuu sadan kappaleen tuotantoerä.