Fiat juhlistaa 120–vuotissyntymäpäiväänsä hauskalla konseptiautolla. Fiatin tulevaisuuden visio sisältää näkymän täyssähköautojen massatuotantoon, joten Concept Centoventin esitteleminen tämän vuoden Geneven autonäyttelyssä on hyvä askel eteenpäin perinteisemmän näköisen Fiat e500 -mallin perässä. Centoventissä huomio kiinnittyy ensimmäisenä huomionhakuisiin puskureihin, minkä kirkas värivalinta yhdistettynä minimalistisiin uurteisiin toimii yllättävän hyvin. Minimaalinen muotoilutyyli saa jatkoa auton takaosassa, missä C-muotoiset valot luovat suurimman osan ilmeestä.
Fiat kertoo Concept Centoventin lukeutuvan niin sanottuun ”4U-sarjaan”, mikä viittaa kaupan päälle tuleviin kustomointityökaluihin: auton ostaja saa matkaansa mukaan 4 kattoa, 4 puskuria, 4 eri vannesuojaa ja 4 ulkokuorta
Fiat kertoo Concept Centoventin lukeutuvan niin sanottuun ”4U -sarjaan”, mikä viittaa kaupan päälle tuleviin kustomointityökaluihin: auton ostaja saa matkaansa mukaan 4 kattoa, 4 puskuria, 4 eri vannesuojaa ja 4 ulkokuorta, mitä sekoittelemalla autosta voi tehdä erinäköisen vaikka jokaiselle viikon päivälle (voi olla kyllä hieman työläs harrastus). Centoventin ovet avautuvat ”suecide” tyylisesti ja sisällä odottaa trendikäs matkustamo: värimaailma ja materiaalivalinnat vetoavat varmuudella vähintään nuorempaan sukupolveen. Ratin oikealla puolella matkustajia hauskuuttaa tuttu Panda–maskotti.
Fiat Centoventin ajokantavuudeksi perustasolla luvataan 100 kilometriä, mutta modulaarisen alustaratkaisun ansiosta akkuyksikköjä voidaan lisätä ja siten kasvattaa kantavuutta 400 kilometriin
Fiat Centoventin ajokantavuudeksi perustasolla luvataan 100 kilometriä, mutta modulaarisen alustaratkaisun ansiosta akkuyksikköjä voidaan lisätä ja siten kasvattaa kantavuutta 400 kilometriin. Mikäli tälle mallille annetaan lupa edetä kohti tuotantoa, Fiat vakuuttaa hinnan pysyvän perusmallille kohtuullisena laadusta tinkimättä. Lisäakut tulevat tietenkin nostamaan hintaa, mutta tarkemmin asiaa ei ole vielä arvioitu. Fiat ei myöskään ole toistaiseksi paljastanut muita lukemia autosta, kuten moottorin tehomäärää tai akkukapasiteetin tarkkaa määrää. Toisaalta ainakin se tiedetään, että mahdollinen tuotantomalli ei olisi täsmälleen konseptin kaltainen, sillä vähintään epäsymmetrisesti avautuvista ovista tultaisiin luopumaan, sillä samalla kun hyvältä näyttävä ratkaisu sopii täydellisesti autonäyttelyihin, se lisää yllättävän paljon painoa rakenteeseen, mistä painosta haluttaisiin luonnollisesti eroon tuotantoversiossa.