Kirjoita hakeaksesi

video-img
Tags:

Volkswagen ID.3 sähköautolle yli 15 000 varausta kahdessa viikossa

Jaa

ID.3 tulee varmuudella lukeutumaan ensi vuoden myydyimpiin autouutuuksiin. Auton ennakkovarauskirjat avattiin 8. päivä toukokuuta, mikä tarkoittaa sitä, että autoa on ennakkovarattu tähän menneessä noin tuhannen kappaleen päivävauhtia. Muun muassa Suomen kiintiö on varattu jo täyteen. Volkswagen ID.3 ST1:n (1st Edition) asiakastoimitukset alkavat ensi kesäkuussa.

VW ID.3 sähköauton virallinen aikataulu

  • Ennakkovarauskirjojen avautuminen 8. päivä toukokuuta
  • VW ID.3:n virallinen julkaiseminen Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuussa 2019 (tuotantoversio nähdään ensimmäistä kertaa ilman naamiointiteippauksia)
  • Ennakkovaratut autot myyntiin Frankfurtin autonäyttelyn jälkeen (sitovat tilaukset mahdollisia)
  • ID.3 1st Editionin tuotannon alkaminen ennen vuoden 2019 loppua
  • Ensimmäiset asiakastoimitukset kesään 2020 mennessä

Keskeiset tekniset tiedot (loput Frankfurtin autonäyttelyssä 2019)

  • Moottoriteho 150 kW (200 hp)
  • Huippunopeus 180 km/h
  • Akkuvaihtoehdot 45 kWh, 58 kWh ja 77 kWh
  • 7,2 kW tai 11 kW laturi
  • 125 kW pikalataus (DC)

VW ID.3:n eri versiot ja hinnoittelu

  • VW ID.3 ST1-erikoismalli 58 kWh (420 km, 30 000 auton tuotantoerä)
  • VW ID.3 Perusmalli 45 kWh (330 km)
  • VW ID.3 Perusmalli 58 kWh (420 km)
  • VW ID.3 Perusmalli 77 kWh (550 km)

 

Ensimmäisenä tuotantoon siirtyvä ST1-erikoismalli tulee olemaan 30 000 auton tuotantoerä, mikä näillä näkymin on loppuun varattu reilusti ennen syksyllä järjestettävää Frankfurtin autonäyttelyä. Muun muassa Suomen kiintiö on ennakkovarausten osalta jo täyttynyt. ID.3 ST1:n hankkijat saavat nautiskella premium-luokan varustelutasosta sekä -kustomointimahdollisuuksista sen lisäksi, että Volkswagen tarjoaa ilmaisen latauksen rohkeille ensiostajille vuodeksi. ST1:n erikoisuuksiin lukeutuu innovatiivisia uutuuksia, kuten ”täysin uudenlainen tuulilasinäyttö AR Head Up Display” ja ”XL panoraamakattoluukku”.

Volkswagenin strategia on tarjota kuluttajille käytännössä sama auto useammalla akustokonfiguraatiolla. Toisin sanoen suurimmat erot eri mallien välillä tullaan näkemään toimintasäteessä. 45 kWh:n akulla (edullisin ID.3) energiaa riittää 330 kilometrin matkalle, kun taas 77 kWh:n akulla (kallein ID.3) energiaa riittää 550 kilometrin matkalle.

Saksassa erikoismallin hinnat lähtevät alle 40 000 eurosta ja perusmallin hinnat alle 30 000 eurosta. Suomen hintoja ei ole vielä virallistettu, mutta suuria muutoksia numeroissa tullaan tuskin näkemään

Saksassa erikoismallin hinnat lähtevät alle 40 000 eurosta ja perusmallin hinnat alle 30 000 eurosta. Suomen hintoja ei ole vielä virallistettu, mutta suuria muutoksia numeroissa tullaan tuskin näkemään. Mielessä on samalla hyvä pitää, että Suomessa sähköauton hankintaan saa 2000 euron suuruisen hankintatuen vuoden 2020 loppuun saakka. Lisäksi sähköautojen autovero on kotimaassamme varsin pieni.

 

Tägit

Saatat pitää myös näistä

Jätä kommentti

Your email address will not be published. Required fields are marked *