Sähköautoilija
SUOSITUT
  • TESLA
  • AUDI
  • BMW
  • MB
  • VW
  • VOLVO
Ei tuloksia
Näe kaikki haut
  • HYBRIDIT
  • SÄHKÖAUTOT
  • TEKNOLOGIA
  • TIETOISKUT
  • VIDEOT
OLE YHTEYDESSÄ
Sähköautoilija
  • HYBRIDIT
  • SÄHKÖAUTOT
  • TEKNOLOGIA
  • TIETOISKUT
  • VIDEOT
Ei tuloksia
Näe kaikki haut
Sähköautoilija

2020 Volkswagen Golf (Mk8) tuo mukanaan paljon uutta

8. sukupolven Golf yllättää etenkin runsaalla valikoimalla eri voimalinjoja.

04/11/2019
Ryhmät AUTOYHTIÖT, HYBRIDIT
0
2020 Volkswagen Golf (Mk8) tuo mukanaan paljon uutta
Jaa FacebookissaJaa Twitterissä

Golfin keskeisestä asemasta Volkswagenin portfoliossa kertoo runsaasti se, minkälaiseksi audiovisuaaliseksi spektaakkeliksi uuden sukupolven Golf Mk8:n julkistustilaisuus paisui. Auton paljastamiseen haettiin muun muassa vauhtia tyylikkäistä promovideoista sekä nuorten ihmisten tanssikoreografioista. Lavalla nähtiin myös jokainen edellisen sukupolven Golf ennen mallisarjan tuoreimman version esittelyä. Autoyhtiö halusi tehdä sen selväksi, että Golf-mallilla on pitkät perinteet, eikä se ole jäämässä taka-alalle pitkään aikaan.

Volkswagen Golfeja on myyty yli neljän vuosikymmenen aikana 35 miljoonaa kappaletta. Vaikuttaisi siis varmalta asialta, että 8. sukupolven Golf jatkaa myyntitilastojen kasvattamista edellisten versioiden tapaan ilman julkistamistapahtuman kaltaista sirkusta. Laajemmasta näkökulmasta katseltuna uuden Golfin lanseeraaminen markkinoille suuren positiivisen energian saattelemana tekee kuitenkin järkeä, nimittäin muussa tapauksessa se olisi vaarassa jäädä täyssähköisen Volkswagen ID.3:n varjoon.

Volkswagen on varmuudella joutunut tasapainoilemaan design-ratkaisuissaan kahden hatchbackin välillä. Ihanteellisessa tilanteessa molemmille autoille löytyy oma asiakaskuntansa, jottei ensimmäinen vie potentiaalisia ostajia toiselta. Tulevaisuus näyttää, kuinka hyvin asiassa on onnistuttu. Tässä vaiheessa voidaan sanoa, että vähintään Volkswagen on onnistunut antamaan sekä Mk8 Golfille että ID.3:lle omat persoonalliset ilmeensä.

ID.3 on selityksenä myös sille, ettei Golfista tulla näkemään jatkossa täyssähköistä versiota. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö Mk8 Golfia olisi sähköistetty ollenkaan

ID.3 on selityksenä myös sille, ettei Golfista tulla näkemään jatkossa täyssähköistä versiota. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö Mk8 Golfia olisi sähköistetty ollenkaan. Voimalinja perustuu polttomoottoriin, mutta muuntuu peräti kahdeksaan eri versioon. Vaihtoehtoihin lukeutuu sekä kevythybridi (eTSI) että lataushybridiversioita (eHybrid).

Voimalinja perustuu polttomoottoriin, mutta muuntuu peräti kahdeksaan eri versioon. Vaihtoehtoihin lukeutuu sekä kevythybridi (eTSI) että lataushybridiversioita (eHybrid)

Valikoima laajenee vielä siten, että (48 voltin) kevythybriditeknologia on saatavilla kolmessa eri mallissa: 1,0 TSI 81 kW, 1,5 TSI 96 kW ja 1,5 TSI 110 kW. Lataushybriditeknologian saa kahteen malliin: 1,4 TSI 150 kW ja 1,4 TSI 180 kW. 13 kWh:n akusto kantaa noin 65 kilometrin verran pelkällä sähköllä (WLTP-sykli). Volkswagen ei ole toistaiseksi paljastanut kaikkia teknisiä tietoja etenkin tulevaisuudessa julkistettavista korkeasuorituskykyisemmistä Golf-versioista.

Kuvat: VW

Jaa7Twiittaa4Lähetä

Läheiset Artikkelit

volkswagen id.3 täyssähköauto
AUTOYHTIÖT

Volkswagenilla ”massiivisia ongelmia” täyssähköisen ID.3:n ohjelmistokehityksen puolella

21/12/2019
VW ID R rata-auto
MOOTTORIURHEILU

Volkswagen Motorsport jättää jäähyväiset polttomoottoriautoille

03/12/2019
VW ID. SPACE VIZZION -konsepti luo pohjaa tulevaisuuden sähköfarkulle
KONSEPTIT

VW ID. SPACE VIZZION -konsepti luo pohjaa tulevaisuuden sähköfarkulle

21/11/2019
Volkswagen valmistautuu seuraavan täyssähköauton julkistamiseen
KATUMAASTURIT

Volkswagen valmistautuu seuraavan täyssähköauton julkistamiseen

11/11/2019
ID. SPACE VIZZION on Volkswagenin uusin konsepti
KONSEPTIT

ID. SPACE VIZZION on Volkswagenin uusin konsepti

08/11/2019
Volkswagen tähtää maailman suurimmaksi sähköautovalmistajaksi
AUTOYHTIÖT

Volkswagen tähtää maailman suurimmaksi sähköautovalmistajaksi

07/11/2019

Avainsanat

ASTONMARTIN AUDI BENTLEY BMW BUGATTI BYTON CHEVROLET DRAKO DS FERRARI FIAT FORD GEELY HONDA HYUNDAI JAGUAR KARMA KIA LAGONDA LAMBORGHINI LEXUS LOTUS MB MCLAREN MINI MITSUBISHI NEURON NIO NISSAN OPEL PEUGEOT PIECH PININFARINA POLESTAR PORSCHE RIMAC RIVIAN SEAT SKODA TESLA TOROIDION TOYOTA VANDA VOLVO VW

SUOSITELLAAN

Ensiesittelyssä Karma SC 1 Vision Concept -täyssähköauto

Ensiesittelyssä Karma SC 1 Vision Concept -täyssähköauto

24/11/2019
Škoda VISION iV on yhtiön ensimmäinen sähköauto

Škoda VISION iV on yhtiön ensimmäinen sähköauto

19/03/2019
Sähköautot ovat vihreitä ja taloudellisia

5 hyvää syytä vaihtaa sähköautoon

15/03/2019
Tesla Model 3 -kuljettajan harvinaisen ikävä kokemus: autopilotilla päin poliisiautoa

Tesla Model 3 -kuljettajan harvinaisen ikävä kokemus: autopilotilla päin poliisiautoa

12/12/2019
Tesla Model Y on kompakti SUV

Tesla Model Y on kompakti SUV

17/03/2019
Edellistä sukupolvea urheilullisempi Toyota Mirai ensiesittelyssä

Edellistä sukupolvea urheilullisempi Toyota Mirai ensiesittelyssä

22/11/2019

  • TIETOSUOJA
  • KÄYTTÖEHDOT

SÄHKÖAUTOILIJA
Tärkeimmät uutiset sähköautoista ja aihepiiriin liittyvistä teemoista.
© Sähköautoilija 2020. Kaikki oikeudet pidätetty.

Ei tuloksia
Näe kaikki haut
  • HYBRIDIT
  • SÄHKÖAUTOT
  • TEKNOLOGIA
  • TIETOISKUT
  • VIDEOT

© 2020 Sähköautoilija

Sivustollamme käytetään evästeitä. Jatkamalla eteenpäin hyväksyt niiden käytön.